The new financial education website by the Italian Ministry of Economy

Since April 16, 2018 you can access at www.quellocheconta.gov.it the brand new financial education website of Itay’s Ministry of Economy and Finance, a Financial Literacy tool implemented to give help and info to the citizens in any phase of its life-cycle.

Relevant pages for older people, Finkit's target population, are those about pension (http://www.quellocheconta.gov.it/it/cosa-conta-per-te/momenti/pensione/)

The site also lists a set of 5 recommendations to help citizens take better care of their money. Here they are:

- Take care of you money / savings
- Keep informed and updated
- Compare several products
- Do not sign anything if you don’t have understood everything properly
- The more you earn the more you risk

And now... ready to surf ! www.quellocheconta.gov.it

----

E’ on line da lunedì 16 aprile il portale di educazione finanziaria del Ministero dell’Economia e Finanza www.quellocheconta.gov.it , uno strumento rivolto a tutti i cittadini, per offrire aiuto e informazioni a ciascuno di loro in ogni fase della vita.

Per i meno giovani, target di FINKIT, consigliamo la visione della sezione (e relativo video) dedicata alla Pensione. Tra le pagine che tutti dovremmo consultare quelle dedicate al glossario e "5 semplici consigli". Si tratta di raccomandazioni che possono apparire scontate, invece sono fondamentali, per non lasciare le proprie decisioni in mano ad altri e vivere con più serenità:
- Abbi cura dei tuoi soldi
- Informati bene
- Confronta più prodotti
- Non firmare se non hai compreso
- Più guadagni più rischi

www.quellocheconta.gov.it